wtorek, 6 marca 2012

Olej Lniany



Dzis chciałam Wam powiedzieć troszkę o oleju lnianym który u mnie gości od dluższego czasu. W sumie zużyłam 3 butelki i wiem że będzie ich więcej:)


Próbowałam różnych marek olejów ale ta przypadła mi najbardziej :) i szczerze ja Wam polecam:)

Tu wstawię Wam właściwości oleju:)



SKÓRA, WŁOSY, PAZNOKCIE:
  • Ze względu na swoje dobroczynne właściwości olej lniany bywa używany w leczniczym masażu skóry, odżywiając ją i nadając jej elastyczność.
  • Niedobór NNKT jest związany z występowanie różnego rodzaju chorób skóry, w tym m.in. egzemy i łuszczycy.
  • Polecany dla skór suchych z objawami łuszczenia, mało elastycznych, szorstkich.
  • Kwasy omega-3 aktywizują procesy likwidujące zgubne skutki nadmiernej ekspozycji na promienie UV na komórki naskórka (suchość, akantoza).
  • Udowodniono też, że bez kwasów omega-3 poddana działaniu czynników agresywnych (WR, mydło, warunki atmosferyczne, itd.) warstwa rogowa skóry nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego stopnia nawilżenia.
  • W przypadku skór tłustych odpowiedni procent kwasu alfa-linolenowego gwarantuje właściwą płynność łoju skórnego i jego równomierne rozprowadzanie na powierzchni naskórka. Nie dochodzi wówczas do zaczopowania ujść gruczołów łojowych i powstawania zaskórników.
  • Lignany zawarte w oleju lnianym hamują aktywność 5-alfa-reduktazy, enzymu uczestniczącego w przekształcaniu testosteronu do dihydrotestosteronu, który powoduje łysienie u mężczyzn.
Oczywiście olej lniany to nie tylko wlosy paznokcie i skora . Olej rowniez bardzo dobrze sprawdza sie w dbaniu o nasze zdrowie:)

Ja olej lniany dodaje z rana do sera bialego, do roznych salatek:)

Jesli macie sucha cere, Wasza skora np piet, lokci, kolan jest przesuszona to oprocz pielegnacji zewnetrznej nawilzajcie sie rowniez od wewnatrz:)))

Paaaa :)))

12 komentarzy:

  1. wyglada i brzmi obiecująco :-) ściski siska :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobry sposob na nawilzenie od wewnatrz:))) duzoooo buziakow Sis :****

      Usuń
  2. Kolejny olej o cudownych "mocach" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Używam odkąd wykładowca z masażu mi polecił :)
    jest świetny i sprawdza się w 100 % !!!
    Polecam !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja piję go od początku lutego, początkowo były to 3 łyzki dziennie, teraz jedna, przed śniadaniem :) Daję go też na włosy z oliwą z oliwek. Ale wolę ten budwigowy, moim zdaniem jest lepszej jakości niż ten klasyczny oleofarmu. No i budwigowy w mojej aptece trzymają w lodówce, więc mam względną pewność, że jest świeży...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio używam olej lniany zamiast margaryny albo masła na pieczywo. Uwielbiam ten smak. Jednak najbardziej przypadł mi do gustu olej lniany z Oleofarmu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja też zużyłam już jego 2 butelki :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapraszam do czytania opowiadania o miłości, która przetrwa wszystko.
    Nie jest przeszkodą różnica odległości. Jest to opowiadanie pełne namiętności opisane z punktu widzenia tęskniącej kobiety, wspominającej ukochanego. Los sprawił, że nie mogą byc zawsze blisko siebie, ale nauczyli sie radzic sobie z tym.
    Opowiadanie zawierac będzie również opis dnia codziennego bohaterki, początek związku, piękne chwile spędzone z ukochanym - miłością jej życia.

    ZAPRASZAM! http://innammorato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a gdzie można kupić to cudo i jaka jest cena? ;0

      Usuń
  8. musze go sprobowac, swietny blog , dolaczam do obserwatorow :)

    OdpowiedzUsuń